СТЕПАН КУШЛАК:

АБСОЛЮТНА КІЛЬКІСТЬ АБОНЕНТІВ ВИПЛАЧУЄ ПОСЛУГИ ВЧАСНО. 



Співпраця з людьми чи не найважливіше завдання кожного підприємства. Бо саме почуті і вирішені підприємством проблеми населення є запорукою успіху, а розуміння проблем підприємства абонентами - основою його стабільної роботи.

У нелегкий для нашої країни час МКП «Хмельницькводоканал» має чимало негараздів пов’язаних з боржниками. Про те, як почути один одного та вирішити спільні проблеми розповідає Степан Кушлак – начальник контрольно-сервісного центру Хмельницькводоканалу. 

- Степан Михайлович, контрольно-сервісний центр – це багато чисельний відділ, основне завдання якого – співпраця з людьми. Що найважче у роботі КСЦ? 

- Почути, зрозуміти і допомогти людині - це і є найважчим завданням. Кожна людина – це особистість зі своїм характером, своїм світобаченням і сприйняттям дійсності. Досить часто доводиться спілкуватися з людиною, яка має свій сформований і часто хибний погляд на речі. Переконати її в чомусь дуже важко. Але це нам вдається. 
Звісно, ми вирішуємо питання водопостачання та водовідведення, оформлення абонентів, і ці питання також важливі і складні. Проте, найважче – це все таки зрозуміти людину, відчути її проблему як свою та постаратися вирішити. 


- Чи є певні періоди у році, коли люди оплачують послуги найбільше і найменше?

- Звичайно! Наприклад, перед Новим роком у грудні місяці люди стараються якнайбільше розрахуватися! Пов’язано це з тим, що ніхто не хоче йти у новий рік зі старими боргами. Січень багатий святами, тому оплата гірша. Ситуація покращується упродовж лютого-квітня і в травні знову спадає – розпочинається пора відпусток, канікул Після вересня оплата знову хороша.
Ось, наприклад у серпні послуги водопостачання оплачують погано через те, що багато кому потрібно зібрати дітей у школу. Це приблизно 2000 грн. Зрозуміло, куди підуть гроші у першу чергу. Ми стараємося зрозуміти людей, але зрозуміти тих, хто взагалі не платить важко. Ми ж надаємо послуги упродовж місяця, а оплату вимагаємо на початку наступного. Хто ж не може заплатити – нехай споживає менше. Це вихід із ситуації. 


- Чи вчасно споживачі розраховуються за воду?

- Абсолютна більшість людей оплачує послуги вчасно. Переважна кількість абонентів свідомо ставляться до оплати усіх комунальних послуг і ми їм вдячні за те, що вони своєчасно та в повній мірі оплачують вартість спожитих послуг. Звісно, є частина людей, яка не оплачує. Якщо взяти наших абонентів (близько ста тисяч) то не оплачують близько 6 тисяч. Це ті люди, які мають заборгованість від 6 місяців і більше. Хоча частка боржників незначна, сума їх боргу складає близько мільйону. Ця сума може варіюватися упродовж року. 


- Як зменшити кількість боржників?

- Ми живемо у 21 столітті. Технічний прогрес крокує далеко вперед. Мені подобається система, яка функціонує на Заході. Там існують прилади, які забезпечують постачання квартир питною водою таким чином – купив картку на 10 метрів кубічних води – вставив у відповідний прилад – використав. Людина повинна усвідомити – скільки води використала за стільки і повинна заплатити. Тоді б ніяких боржників би не було. 
Проте найдієвішим способом зменшення кількості боржників залишається відключення абонента від послуг водовідведення. Як тільки людина розуміє, що завтра в неї не буде можливості користуватися каналізацією в більшості випадків сьогодні ж і розраховується. Жодні попередження та зауваження нічого не означають для несвідомих людей. А свідомим ніяких попереджень і не потрібно.


- А яка ситуація щодо соціальних сімей?

- Соціальні сім’ї – це ті сім’ї , що мають певні пільги – безробітні, малозабезпечені, нарко- та алкозалежні. Якщо держава дала їм допомогу - це добре. Але якщо такої допомоги немає – вони мусять в повній мірі оплачувати спожиті послуги. Часто буває так, що люди не можуть оформити субсидію через те, що є певні складнощі, наприклад не всі дорослі у сім’ї працюють. От і виникає заборгованість. Для таких людей, даємо певний термін на відшкодування. Пропонуємо укладати угоди на реструкторизацію боргу, на поступове погашення боргу – на півроку, рік і більше, якщо ситуація складніша. Якщо люди йдуть на укладання угоди – значить проблему несплати боргів з цією людиною вирішено. Я не розумію тих людей, які приходять до мене і скаржаться на те, що в них немає коштів, і що вони неспроможні повністю оплатити вартість послуг. Платіть частково кожного місяця! Заплатіть десять гривень цього місяця, наступного двадцять. Потім стане краще з фінансами – оплатите повністю. Якщо ж розумієш, що потрібно багато платити за воду-зменш кількість використаної води! Це не так вже й важко. Елементарна економія - вимикати воду, коли чистиш зуби чи вмиваєшся. 
Не забувайте про підприємство! Своєчасно і в повній мірі оплачуйте спожиті послуги з холодного водопостачання та каналізації це стане надійною запорукою стабільної роботи водоканалу. 
Пам’ятайте, що більше восьмиста осіб працює над тим, щоб забезпечити місто якісною водою.

Останні новини