СТЕПАН КУШЛАК:

АБСОЛЮТНА КІЛЬКІСТЬ АБОНЕНТІВ ВИПЛАЧУЄ ПОСЛУГИ ВЧАСНО. 



Співпраця з людьми чи не найважливіше завдання кожного підприємства. Бо саме почуті і вирішені підприємством проблеми населення є запорукою успіху, а розуміння проблем підприємства абонентами - основою його стабільної роботи.

У нелегкий для нашої країни час МКП «Хмельницькводоканал» має чимало негараздів пов’язаних з боржниками. Про те, як почути один одного та вирішити спільні проблеми розповідає Степан Кушлак – начальник контрольно-сервісного центру Хмельницькводоканалу. 

- Степан Михайлович, контрольно-сервісний центр – це багато чисельний відділ, основне завдання якого – співпраця з людьми. Що найважче у роботі КСЦ? 

- Почути, зрозуміти і допомогти людині - це і є найважчим завданням. Кожна людина – це особистість зі своїм характером, своїм світобаченням і сприйняттям дійсності. Досить часто доводиться спілкуватися з людиною, яка має свій сформований і часто хибний погляд на речі. Переконати її в чомусь дуже важко. Але це нам вдається. 
Звісно, ми вирішуємо питання водопостачання та водовідведення, оформлення абонентів, і ці питання також важливі і складні. Проте, найважче – це все таки зрозуміти людину, відчути її проблему як свою та постаратися вирішити. 


- Чи є певні періоди у році, коли люди оплачують послуги найбільше і найменше?

- Звичайно! Наприклад, перед Новим роком у грудні місяці люди стараються якнайбільше розрахуватися! Пов’язано це з тим, що ніхто не хоче йти у новий рік зі старими боргами. Січень багатий святами, тому оплата гірша. Ситуація покращується упродовж лютого-квітня і в травні знову спадає – розпочинається пора відпусток, канікул Після вересня оплата знову хороша.
Ось, наприклад у серпні послуги водопостачання оплачують погано через те, що багато кому потрібно зібрати дітей у школу. Це приблизно 2000 грн. Зрозуміло, куди підуть гроші у першу чергу. Ми стараємося зрозуміти людей, але зрозуміти тих, хто взагалі не платить важко. Ми ж надаємо послуги упродовж місяця, а оплату вимагаємо на початку наступного. Хто ж не може заплатити – нехай споживає менше. Це вихід із ситуації. 


- Чи вчасно споживачі розраховуються за воду?

- Абсолютна більшість людей оплачує послуги вчасно. Переважна кількість абонентів свідомо ставляться до оплати усіх комунальних послуг і ми їм вдячні за те, що вони своєчасно та в повній мірі оплачують вартість спожитих послуг. Звісно, є частина людей, яка не оплачує. Якщо взяти наших абонентів (близько ста тисяч) то не оплачують близько 6 тисяч. Це ті люди, які мають заборгованість від 6 місяців і більше. Хоча частка боржників незначна, сума їх боргу складає близько мільйону. Ця сума може варіюватися упродовж року. 


- Як зменшити кількість боржників?

- Ми живемо у 21 столітті. Технічний прогрес крокує далеко вперед. Мені подобається система, яка функціонує на Заході. Там існують прилади, які забезпечують постачання квартир питною водою таким чином – купив картку на 10 метрів кубічних води – вставив у відповідний прилад – використав. Людина повинна усвідомити – скільки води використала за стільки і повинна заплатити. Тоді б ніяких боржників би не було. 
Проте найдієвішим способом зменшення кількості боржників залишається відключення абонента від послуг водовідведення. Як тільки людина розуміє, що завтра в неї не буде можливості користуватися каналізацією в більшості випадків сьогодні ж і розраховується. Жодні попередження та зауваження нічого не означають для несвідомих людей. А свідомим ніяких попереджень і не потрібно.


- А яка ситуація щодо соціальних сімей?

- Соціальні сім’ї – це ті сім’ї , що мають певні пільги – безробітні, малозабезпечені, нарко- та алкозалежні. Якщо держава дала їм допомогу - це добре. Але якщо такої допомоги немає – вони мусять в повній мірі оплачувати спожиті послуги. Часто буває так, що люди не можуть оформити субсидію через те, що є певні складнощі, наприклад не всі дорослі у сім’ї працюють. От і виникає заборгованість. Для таких людей, даємо певний термін на відшкодування. Пропонуємо укладати угоди на реструкторизацію боргу, на поступове погашення боргу – на півроку, рік і більше, якщо ситуація складніша. Якщо люди йдуть на укладання угоди – значить проблему несплати боргів з цією людиною вирішено. Я не розумію тих людей, які приходять до мене і скаржаться на те, що в них немає коштів, і що вони неспроможні повністю оплатити вартість послуг. Платіть частково кожного місяця! Заплатіть десять гривень цього місяця, наступного двадцять. Потім стане краще з фінансами – оплатите повністю. Якщо ж розумієш, що потрібно багато платити за воду-зменш кількість використаної води! Це не так вже й важко. Елементарна економія - вимикати воду, коли чистиш зуби чи вмиваєшся. 
Не забувайте про підприємство! Своєчасно і в повній мірі оплачуйте спожиті послуги з холодного водопостачання та каналізації це стане надійною запорукою стабільної роботи водоканалу. 
Пам’ятайте, що більше восьмиста осіб працює над тим, щоб забезпечити місто якісною водою.

Останні новини

20
вересня 2017
Буде відсутнє водопостачання

Тимчасово відсутнє водопостачання у зв'язку з виконанням ремонтних робіт із заміни ділянки водопровідної мережі на прв. Гуменюка, 15...

докладніше